Dins de les característiques notables en el gènere, es destaca el desenvolupament de trames complexes al llarg d'un cert nombre d'episodis. Gran part de l'anime està estructurat en sèries de televisió amb números d'episodis definits en els quals es tracta una trama específica que pot implicar el treball de conceptes complexos.
En la dècada de 1970 , l'anime comença a prendre un rumb diferent dins del món de l'animació . Mentre que les produccions occidentals es caracteritzaven per estar dirigides cap a un públic infantil , l'anime tractava temes més complexos com l'existencialisme i de vegades utilitzava un llenguatge més madur , algunes escenes de violència i sexuals . Diverses vegades els objectius demogràfics sovint afecten els contextos ideològics de l'obra: per exemple en el "shōnen" , en les sèries d'acció, es prenen moments que passen en l'adolescència com l'amistat , la companyonia , les baralles , les aventures, el sacrifici per l'amor . Al "seinen" que també és per a un públic adult es prenen temes més madurs com polítics , sexuals , o científics ( que , a excepció del kodomo , també poden ser part d'altres gèneres demogràfics , només que es veuen amb més profunditat en aquest) . També s'ha de tenir en compte , que quan una sèrie de màniga té molt èxit , és comú adaptar-lo al animi , de manera que pren elements d'aquest.
Realisme
Encara que és més predominant la fantasia sobre els successos reals , algunes sèries han tingut influència del moviment del realisme , fins i tot s'han adaptat obres literàries a l'anime. Les històries explicades a través d'aquest mitjà poden ser produïdes mitjançant la combinació de diversos gèneres cinematogràfics, com a tals hi ha una gran quantitat de temes, poden descriure esdeveniments històrics, com els citats després. Una cosa que sí s'ha de prendre en compte és que en l'anime es reflecteixen la cultura i les tradicions japoneses . Les idees populars dels personatges són: la persistència, la manca de voluntat d'entrega de persones molt poderoses o circumstàncies a què enfrontar-se en la vida. També hi ha sèries amb drama històric, que narren diferents successos del Japó, com Rurouni Kenshin ( també coneguda com Samurai X ), o també d'Europa com la pel·lícula Steamboy, on part dels personatges són ficticis, però altres poden ser part de la història. Una cosa que també es té en compte és la política, que inclusivament els primers llargmetratges d'anime eren publicitat de la guerra, on també el gènere metxa, amb exemples com Super Dimensional Fortress Macross o Mobile Suit Gundam, han estat part d'un domini de diferents llocs i ideologies dins de les sèries, també es veuen els abusos que es cometen en l'autoritat ( que es fa present en els personatges contraris ). Un altre element molt distingit és l'existencialisme, on els personatges tracten d'analitzar la seva història, i els diferents successos pels quals han passat, es pot veure de manera molt profunda en Ghost in the Shell. També pot tractar de desastres, per exemple Tòquio Magnitude 8.0 .
Humanitat , naturalesa i tecnologia
El que s'ha dit sobre la tradició sintoista també és útil per il·lustrar la manera com el complex debat sobre la relació entre la natura i la tecnologia ha estat des de fa molt de temps important en la societat japonesa (encara que també en el món sencer), i això es reflecteix en l'anime. Per exemple, la pel·lícula Taro Melocotón, el guerrer diví dels mars, mostra una relació entre el medi ambient, en ser representat per animals en una illa, i la tecnologia, en ser part de propaganda de la Segona Guerra Mundial, on també el gran desenvolupament de la tecnologia ha estat part de la postguerra. També dins dels gèneres de la ciència ficció hi ha el metxa (robots gegants), on es pot explicar com la tecnologia en comptes de ser un desenvolupament positiu, comença a ser una gran font de devastació, paradoxalment el dany ocasionat és recuperat per la mateixa tecnologia. Un altre concepte és el Cyberpunk, on la pel·lícula Akira se li considera una pionera. També en la sèrie Sakura Cardcaptor, el concepte d'humanitat és barrejat amb tecnologia, i la humanitat se li pren menys importància, generalment van acompanyades amb temes de existencialisme. En un altre sentit, l'home-tecnologia, en particular, és també la cara a través de la qual en l'animi pren una transposició de la modernitat i, en última instància, el que va donar lloc a una inseparable combinació entre el vell i el nou.
Romanticisme
Agafa elements de la fantasia i el sobrenatural. També es té en compte les relacions que tenen els personatges, com amics o familiars. La major part de les sèries d'anime poden tenir alguna cosa emocional i connotacions ideològiques. Les imatges poden crear un fons adequat per a la transferència dels seus pensaments emocionals. En les sèries destinades a un públic femení se li pren més importància als sentiments dels personatges, tot i que no és aliè també a les sèries destinades a un públic masculí, on comunament els personatges estan desesperats per una persona especialment (cosa que pot ser tant com drama i comèdia romàntica), el millor exemple en quant a l'expressió de sentiments és la sèrie Candy Candy. I també el sacrifici d'amor que fa una persona per la seva parella, un concepte que es maneja en les sèries d'acció, quan un personatge femení tracta de ser rescatada dels oponents, ocorre el duel entre el personatge principal i el seu enemic (es reflecteix per exemple en la sèrie InuYasha).També hi ha diversos gèneres romàntics, on es poden donar de diferent manera com ho pren la sèrie Onegai Teacher, que tracta d'un amor impossible entre una professora (que a més és una extraterrestre) i un dels seus alumnes.
PIPIIPIPIPIIPP
ResponderEliminar